Alexander Wang lanceert capsule collectie met Adidas
bezig met laden...
Een verrassing aan het einde van zijn show: Alexander Wang presenteerde een capsule collectie in samenwerking met Adidas. Aan het einde van zijn catwalkshow showden zeker 70 modellen de uniseks-collectie tijdens New York Fashion Week.
De collectie, die zowel voor mannen als vrouwen is, bestaat uit 84 items en bevat zowel kleding als schoenen. Het verhaal van de collectie gaat over het ondermijnen van regels, wat de ontwerper rebels wist te verbeelden door het bekende Adidas-logo op de kop te gebruiken.
“Originals is zo'n iconisch merk, met een direct herkenbaar symbool en
handelsmerken. Het label draait om erfgoed, maar het is ook heel modern,”
vertelt Wang aan de Amerikaanse Vogue
Alexander Wang werkt samen met Adidas
Met een beperkte oplage was het dringen voor de pop-up truck in New York, waar de collectie werd gelanceerd. Vanaf 17 september zullen de trucks ook in Londen en Tokyo verschijnen. Veel keuze is er echter nog niet; er worden slechts 9 items per lancering gepresenteerd.Voor de eerste lancering zijn onder meer T-shirts, sweatshirts, hoodies, allen voorzien van een grafische applicatie, beschikbaar, evenals tricots en een korte broek met een opdruk. Er komen ook drie schoenstijlen op de markt, waarvan de eerste de zwarte versie van de Adidas Originals 'AW SKATE schoen is, voorzien van het omgekeerde logo, een zool met vissengraatstructuur en een bovenzijde van Italiaanse zijde.
Begin 2017 worden de andere items uit de collectie op de markt gebracht. De capsule collectie zal verkrijgbaar zijn bij Alexander Wang, de Adidas Originals-winkels en via de websites van Wang en het sportmerk. Ook kunnen consumenten terecht bij geselecteerde retailers.
Het is een slimme zet van Wang om met deze collectie te komen. Afgezien van het feit dat een samenwerking met Adidas al een lang gekoesterde wens is, weet hij met de capsule collectie de millenial consument perfect te bespelen. Millenials houden immers van sportkleding en de items zullen tevens een stuk prettiger geprijsd zijn dan zijn eigen collectie. Voor jonge en nog niet zo vermogende klanten wordt de interesse in zijn naam en eigen label echter wel gewekt, waarmee hij de toekomst voor zijn eigen label rooskleurig tegemoet kan zien.
Steeds meer high-end merken hopen door middel van capsule collecties de aandacht van de jonge Millenial te grijpen, denk bijvoorbeeld aan Balmain for H&M. Hoewel de effecten voor een luxelabel niet meteen zichtbaar zullen zijn, is het al duidelijk dat zulke samenwerkingen en tot mooie toekomstresultaten kunnen leiden, met het oog op de jonge consument.
Beeld: Catwalkpictures.com